El Saler - Navajas - Reisverslag uit Navajas, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu El Saler - Navajas - Reisverslag uit Navajas, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

El Saler - Navajas

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

14 Maart 2022 | Spanje, Navajas

Hallo Allemaal,

Weer een berichtje van ons.

Op de camping in El Saler hadden we in het begin mooi weer. We hebben een fietstocht gemaakt vanaf de camping naar Valencia. Onderweg natuurlijk een lekker

kopje koffie. De Cortado smaakt hier weer prima. Toen verder en werden we door de reisleider (Nico) afgezet bij het begin van het Turiapark. Dit is vernoemd naar de rivier die door Valencia stroomde maar daar in 1957 een gigantische overstroming veroorzaakte waarbij 1000 mensen zijn omgekomen. Ze hebben toen besloten om de rivier om de stad heen te leiden om dit in de toekomst te voorkomen. Van de bedding van de oude rivier hebben ze een park gemaakt. Je kunt hier fietsen, We hebben ca. 5 km. gefietst zijn toen afgestapt en naar het centrum gegaan. Heerlijk Tapas gegeten en daarna terug.

Volgende dag ging de groep met de bus op excursie naar Valencia en zijn wij thuis gebleven. Tijdens de lunch aangeschoven voor een Paella lunch.

Op zondag begon het 2 dagen regen aan 1 stuk door. De tweede dag besloten we met het openbaar vervoer naar het Aquarium in Valencia te gaan. Jammer dat het weer wat minder was maar het was wel erg mooi. Geen spijt van.

Sinds vorige week dinsdag staan we nu op de camping in Navajas. Het weer was hier goed. We zijn op de fiets naar Segorbe geweest. (markt) mooi stadje. De volgende dag met z'n allen met de bus o.l.v. een gids rondgewandeld in deze stad. Ook hier weer heel veel geschiedenis. Afgesloten met een rondtour door het olijven museum in deze stad. We weten nu waar we goed op moeten letten bij het kopen van goede olijfolie.

Volgende dag een fietstocht gemaakt over de Via Verde naar het stadje Jérica. Toen weer terug prachtig die Via Verdes over oude spoorlijnen. Prachtige uitzichten onderweg. Af en toe hebben we ook een spontaan Happy Hour. Iedereen neemt wat mee en zo zitten we gezellig een uurtje bij elkaar. Daarna wordt het fris en gaan we weer naar binnen.

Vandaag regent (vandaar het bijwerken van het blog). Morgen gaan we naar de laatste camping en dan zit de reis er weer op. We hopen op nog een mooie week want het weer viel dit jaar wel een beetje tegen. Als de zon er is is het wel meteen lekker warm maar eigenlijk is het nog niet boven de 20 graden geweest.

• 14 Maart 2022 - 14:09

Anneke:

Wat een leuke verhalen weer, niet te hopen dat de camping het aquarium wordt ;-)
    qua eten en drinken zit het wel goed zo te horen maar ja dat hoort uiteraard bij de vakantie,hopelijk knapot het weer snel op en hebben jullie een mooie laatste week daar!
    groetjes van ons

• 14 Maart 2022 - 17:21

Staaveren:

Weer een super leuk verhaal en leuke bestemmingen
    Eten en gezelligheid genoeg, heerlijk genieten jullie. Veel plezier op de laatste camping.

• 15 Maart 2022 - 09:45

Anneke En Ruud:

Wat een gezelligheid allemaal. Ondanks het minder mooie weer genieten jullie toch, zo te zien.
    Wat een mooie plaatjes stuur je mee van de natuur.
    Dat is echt genieten toch?
    Geniet van de laatste week. Hier begint het nu ook beter weer te worden, dus goed vooruitzicht.