Aangekomen - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit l'Estartit, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

14 Februari 2022 | Spanje, l'Estartit

Lieve allemaal,

We zijn vanmiddag aangekomen op de startcamping. Begin van de week zijn we allebei gestart vanuit Nederland. Rob en Jelly zijn beland in een leuk haventje midden in Nany en Jaap en ik in de haven van Pont a Mousson.

Dinsdag hebben we elkaar onderweg ontmoet en zijn we samen verder getrokken richting Lyon. We wilden op een camping in Lyon overnachten maar dat lukte niet.

We zijn binnendoor gereden en het was zo mooi onderweg en we hebben lekker de tijd voor een broodje genomen. Het weer was heerlijk. We hebben eigenlijk al die dagen heerlijk buiten gezeten tijdens de stop. Zo lekker als het overdag was zo koud was het 's nacht.

We hebben naar een andere plek gezocht i.p.v. Lyon soms valt het niet mee want niet alle campings zijn al open. We vonden op de app en camperplek die ons wel wat leek in Villefranche sur Saone. We hadden al gelezen dat we om op de camping te komen een kaart moesten kopen. Nu gebeurt dat wel meer je koop een kaartje uit de automaat houdt hem voor de slagboom en Sesam Open U. Dit ging even anders.

We moesten een bankkaart erin doen je tel. noteren en dan even wachten. Dit konden we doen tot we een ons wogen, er zat geen beweging in. We hebben dit een half uur geprobeerd en toen de wagens maar op de parkeerplaats gezet. Ondertussen zagen we andere campers hun pasje voor de slagboom houden en naar binnen rijden. Dit zat ons niet lekker en om een lang verhaal kort te maken we hebben ca. anderhalfuur gebeld met de betreffende firma. We zijn echter zeer correct geholpen en op het laatst kwam het pasje uit de automaat. Wij in het donker naar binnen en konden eindelijk aan de erwtensoep.

Zeer koude nacht hier.

Woensdag door naar Colombiers. Op deze camping stonden toch ook weer veel Ned. op doorreis naar Spanje. En steeds denk je: er zit er vast een bij die ook met onze reis meegaat. nee hoor echt niet dus.

Vandaag door naar Estartit. Ook dit had wat voeten in de aarde. Na een lekker lunch in het zonnetje wilden we weer verder maar nee hoor dat kon niet. Het bleek dat de camper van Rob en Jelly op slot zat, hond erin zij buiten. Gelukkig was de garagedeur nog open en door een plaat los te schroeven kon Jaap (is de slankste van ons vieren) via de garage boven achter het bed langs naar de deur. De hond zat al op hem te wachten. We hebben nu maar reservesleutels uitgewisseld.

Eind goed al goed, we zijn nu op de camping. Het grootste gedeelte van de groep is er al. Morgen lekker uitrusten en wat boodschappen doen en 's middags de welkomstborrel.

Lieve groet van ons.

• 10 Februari 2022 - 20:29

Ruud En Anneke:

Wat een avontuurlijke reis. Maar wel jaloers makend weer. Hier vooral grijs en koud , maar ,orgel wordt er zon beloofd.
    Ga lekker genieten en hou ons op de hoogte.
    Lieve groetjes, Ruud en Anneke

• 10 Februari 2022 - 20:37

Ineke:

wat een avontuur, gelukkig houden jullie ervan. Nu maar even uitrusten voor het grote avontuur gaat beginnen. Fijn he om weer in Spanje te zijn. Hola Espagna...

• 10 Februari 2022 - 20:58

Henny:

Ga er enorm van genieten. Ook lieve groeten aan Jelly en Rob. God zegen

• 10 Februari 2022 - 20:58

Judith:

Fijn om zo jullie reis een beetje te mogen mee maken. Wees voorzichtig, geniet met elkaar, en blijf veilig. Groetjes

• 10 Februari 2022 - 20:59

Karen Radema:

Leuke dat jullie ons op de hoogte houden van het avontuur… en dat was het. Gelukkig is pepper weer herenigd met de baasjes

• 10 Februari 2022 - 21:00

Karen Radema:

Je mag maar zoveel tekens? Berichtje komt er niet helemaal op. Jammer.

• 10 Februari 2022 - 21:41

Jacco:

Hi Pap, je had onze hond ook wel even mogen lenen! Had Otis helemaal te gek gevonden jullie reisje :-P

• 10 Februari 2022 - 21:43

Jacco:

#wezijnerbijna!!

• 12 Februari 2022 - 19:19

Anneke En Henk:

Wat leeuw om jullienzo te volgen!groeten ook aan Rob en Jelly!geniet ze lekker!

• 13 Februari 2022 - 19:27

Staaveren:

Hot

• 13 Februari 2022 - 19:36

Staavere:

Hot, vakantiegangers, wat een gaaf verhaal, lekker spannend. Wat een schrik ,, auto op slot.
    Fijn dat jap slank is.
    Geniet van de reis en tot schhrijfs, super leuk

• 16 Februari 2022 - 16:40

Henk En Agaath:

Jullie maken in ieder geval wel wat mee. Gezellig om te lezen. Geniet ervan