Villanova de Prades, Alquezar, San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Villanova de Prades, Alquezar, San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Villanova de Prades, Alquezar, San Sebastian

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

28 September 2017 | Spanje, San Sebastian

Beste allemaal,

Vorige week vrijdag hadden we een reisdag naar Villanova de Prades.
's Avonds een heerlijk diner gehad en de volgende dag hadden we vrij om een aantal plaatsjes in de omgeving te bezoeken. Wij zijn naar het plaatsje Mont Blanc geweest. Wij waren hier al eerder geweest op onze wijnreis van 2 jaar geleden. Een leuk plaatsje met een gezellig plaza major.
Zondag een reisdag naar de plaats Alquézar in de Sierra de Guara.
Maandag hebben we daar de burcht bezocht en genoten van de prachtige vergezichten. Wat is dit een mooie omgeving. Toen ons opgemaakt voor een wandeling door de kloof. Eerst natuurlijk 160m dalen en dan genieten van water maar dan ook weer 160m omhoog.
Een inspannende bezigheid maar zeer de moeite waard.
Dinsdag wilden we eigenlijk niet weg en was de tijd om van de omgeving van Alquézar te genieten te kort. Toch maar op pad gegaan naar San Sebastian. Een gedeelte van de route ging over de A132. Wat een prachtige rit. Wat hebben we genoten. Onderweg kwamen we nog langs wijnhuis Lalanne waar we 2 jaar geleden een proeverij hebben gehad.
Woensdag een wandeling door San Sebastian o.l.v. een gids. Wat is ook dit weer een mooie stad in Spanje. Fantastische baai met heerlijk zandstrand. Het is erg druk in de stad want er is hier een filmfestival.
Toen woensdagavond het afscheidsdiner. Dit werd een zeer gezellige avond met een aantal leuke optredens door mensen van de groep.
We namen 's avonds natuurlijk weer als dikke vrienden van elkaar afscheid en we kijken allemaal alweer uit naar de reünie in november.
Al met al een zeer geslaagde interessante en leerzame reis met goede reisleiding leuke mensen en natuurlijk mooi weer.

Donderdag iedereen weg, (snik, snik) wij nog een dagje gebleven en heerlijk van het strand genoten. Vrijdag gaan wij ook weer langzaam naar boven en dan gaan we zien wat Zandvoort ons gaat brengen.

Liefs Jaap en Marian

• 28 September 2017 - 22:32

Anneke:

Hallo luitjes,
    Het zit er bijna op. Geniet nog even van het mooie weer, want hier is het meestal nat en weinig zon. Het weer zal zeker tegen vallen.
    Wel spannend he, naar Zandvoort.
    Wat hebben jullie genoten en veel gezien. Als jullie in Zandvoort gesettled zijn komen we een keer lekker bijkletsen en kunnen jullie ons alles vertellen van die zeer indrukwekkende en leerzame reis.
    Intussen hebben wij genoten van de "dametjes" en gaan maandag voor de laatste keer.
    Ook voor ons zal dat wennen zijn.
    Hasta la vista!

• 29 September 2017 - 08:11

Ineke:

wat een reis, jullie hebben veel mooie plekjes van Spanje gezien en San Sabastian is een prachtige stad he.
    Ik hoop dat de terugreis door Frankrijk ook fijn wordt. Goede reis en tot gauw....
    liefs Ineke