Van Alcossebre naar Vilanova de Prades - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Van Alcossebre naar Vilanova de Prades - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Van Alcossebre naar Vilanova de Prades

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

21 September 2017 | Spanje, Valencia

Lieve allemaal,

Wat was het leuk en warm aan de Spaanse kust de afgelopen dagen.
Dinsdag hadden we onze reisdag en kwamen we hier aan op een zeer drukke camping vol met grijze duifjes (een internationaal gezelschap).
Een heel gestoei om iedereen op zijn plaats te krijgen (lang leve de mover). Toen we allemaal stonden konden we gelijk beginnen met het jeu de boules toernooi. Het wordt steeds spannender. Daarna routebespreking voor de volgende trip en toen zijn een aantal van ons nog naar het plaatsje Peñiscola gegaan. Wat een leuk plaatsje is dit. Heel gezellig met allemaal restaurantjes in de straatjes.
Woensdagochtend weer om 8.00 uur (ja je leest het goed) in de bus op weg naar het plaatsje Morella. Een dorp midden in de bergen.
Eerst nog gestopt in een plaatsje om een mariabeeld te bekijken. Het verhaal gaat dat vroeger in het plaatsje Morella de pest heerste.
De mensen hebben toen het mariabeeld naar Morella gehaald en gebeden tot het mariabeeld en de pest ging op zijn retour. Nu halen
1 keer in de 6 jaar mannen van Morella het mariabeeld in het plaatsje op en lopen 26 km bergopwaarts naar Morella.

Het dorp Morella is werkelijk een schattig dorp met een leuke hoofdstraat vol winkeltjes en natuurlijk een grote kerk en een burcht. Deze stad was vroeger in handen van de Moren en El Sid wilde hem innemen. Dit is echter nooit door strijd gelukt maar wel door list en bedrog. Een paar stoere mannen uit ons gezelschap hebben de tocht boven naar de burcht gemaakt maar de meesten hebben toch gekozen voor koffie met de plaatselijke lekkernij. Toen weer in de bus verder over bochtige weggetjes. Dit is wel een kwestie van de buschauffeur vertrouwen hoor want wat een dieptes zag je af en toe. We gingen tot 1360m hoog.
Een heerlijke lunch gehad in weer een Parador hotel in La Iglesuela del Cid. Fantastisch wat een gebouw en wat een heerlijke lunch.
Om 16.00 uur zaten we weer in de bus en na in totaal over de hele dag geteld 456 bochten waren we weer thuis.

Donderdag een dagje niks, we konden heerlijk genieten van het strand en het mooie weer. Om 18.30 een captainsborrel, staat altijd garant voor gezelligheid. Onze Captain (reisleider) schenkt dan een glaasje voor ons met een lekker hapje erbij. Je moet alleen wel je eigen glas meenemen.

Morgen weer een stukje verder. We gaan zo langzamerhand weer naar het noorden want woensdag a.s is de reis al weer afgelopen.
Maar voor het zover is hebben we nog een paar leuke activiteiten.

Lieve groet van ons.

• 26 September 2017 - 13:40

Ineke:

nou morgen zit de reis erop. Zo te horen hebben jullie heel veel gezien en een geweldige mooie indruk van Spanje gekregen. Zoveel plaatsen bezocht. En de Spaanse keuken hebben jullie nu ook helemaal onder de knie , he!!
    Geniet nog even na van alle indrukken en rustig weer naar huis toe.

tot gauw,
    liefs Ineke