Van Aranjuz naar Ossa de Montiel - Reisverslag uit Ossa de Montiel, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Van Aranjuz naar Ossa de Montiel - Reisverslag uit Ossa de Montiel, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Van Aranjuz naar Ossa de Montiel

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

13 September 2017 | Spanje, Ossa de Montiel

Hallo allemaal,

Afgelopen zondag zij we in Aranjuez aangekomen. Allemaal weer geïnstlleerd op de camping. Meteen 's middags hebben we daar het zomerpaleis bezocht. Ook hier weer oh wat ooi enz. en 's avonds genoten van een heerlijk etentje.
Maandag hadden we een vrije dag en deze mogen we zelf invullen.
Jaap en ik zijn naar Toledo geweest. Wat een mooie stad met leuke straatjes en winkeltjes natuurlijk. Ook hier de kerk bezocht. Ook weer veel pracht en praal maar wat mooi.
Dinsdag weer met de bus naar Madrid. We konden naar hartenlust winkelen en de stand bekijken als we maar 's middags om 14.00 bij het Koninklijk paleis waren want dat gingen we bezoeken.
Om 14.00 uur verzamelt, we kregen allemaal een oortje met een tablet zodat we ieder voor zich de rondleiding konden doen.
Dit was wel zo fijn, ieder op zijn eigen tempo.
Ook hier wisten we weer niet wat we zagen. Wat een paleis. Een paleis met 3415 kamers waarvan wij er ca. 30 hebben gezien.
Overweldigend, de plafondschilderingen en alle versieringen in de
kamers af en toe kwam je oren en ogen te kort.
Daarna op een terrasje eerst maar eens een koud biertje genomen om bij te komen.
Allemaal moe van de dag kwamen we om 19.00 uur thuis.
Woensdagmorgen weer alles opgebroken en zijn nu in Ossa de Montiel.
Een prachtige rit door het Spaanse landschap. Het eerste uur van de
reis was nog saai en kaal, maar het tweede deel werd het anders. Hier veel olijfbomen en druiven, dus stukken groener.
Morgen een vrije dag en vrijdag door richting Valencia.

Groetjes van ons

• 14 September 2017 - 08:35

Anneke:

Wat een overweldige schoonheid en rijkdom krijgen jullie te zien. Een prachtige reis, met overweldigende indrukken. Jullie zullen wel moe zijn ondertussen. Maar wel heerlijk zon!
    Wij hadden een vakantie in Schotland met 4 dagen bewolkt maar droog en 8 dagen regen.
    Maar zelfs dat was vermoeiend, ondanks dat we geen wandelingen in de bergen hebben kunnen maken, terwijl we daarvoor wel 2extra dagen hadden geboekt.
    Geniet nog maar heerlijk van alles wat Spanje jullie te bieden heeft, ook van de zon, want hier is het windkracht 10 (gister) en voor de rest van de week veel regen en maar 15 graden.
    Hasta la proxima vez!

• 15 September 2017 - 10:09

Ineke:

hola,

zoveel moois in Spanje! Er is nog veel te zien, dat hoor ik wel. Valencia moet ook heel mooi zijn. Veel plezier. Vandaag ga ik naar Ameland voor 4 dagen. En hoop dat we een beetje aardig weer hebben. Het is hier gewoon herfst, beetje vroeg wel....
    liefs Ineke