Van Aldeanueva de la Vera naar Soto del Real - Reisverslag uit Soto del Real, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Van Aldeanueva de la Vera naar Soto del Real - Reisverslag uit Soto del Real, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Van Aldeanueva de la Vera naar Soto del Real

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

06 September 2017 | Spanje, Soto del Real

Hallo allemaal,

Vandaag weer een lange rit achter de rug door een prachtig landschap.
In Aldanueva hebben we afgelopen maandag een vrije dag gehad en dinsdag het klooster van Yuste bezocht, dit was de laatste verblijfplaats van Karel V. Hier is hij gestorven en in eerste instantie begraven maar zijn zoon Filips II heeft zijn lichaam op laten graven en weer ergens anders begraven.
Daarna nog een leuk en zeer oud dorpje bezocht. Eerst gezellig met een aantal op een terrasje gezeten wat gedronken en lekker tapas gegeten. Toen vonden we het te warm om nog verder te gaan en zijn heerlijk bij de caravan in de schaduw gaan zitten. Het is hier
nl. 32 gr.
Gisterenavond met de bus naar een hotel 5 kilometer verderop voor
een sfeervol diner in de parador van Jarandilla de la Vera.
We waren om 20.30 uur welkom en om 22.30 uur waren we al weer
thuis. De gangen gingen achter elkaar. Volgens de ober kwam dit omdat we zo snel aten. Het is hier schijnbaar gebruikelijk dat als je je bord leeg hebt je gelijk de volgende gang voor je krijgt.

Vandaag een lange rit naar Soto del Rel waar we de komende dagen gaan verblijven.

Tot schrijfs.

P.S. nog steeds 32 graden.

• 06 September 2017 - 21:50

Ineke:

wat een mooie reis, en prachtige gebouwen. Ben gewoon jaloers. Misschien moet ik ook een campertje gaan kopen....