Van Crevilent nu in El Saler - Reisverslag uit El Saler, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Van Crevilent nu in El Saler - Reisverslag uit El Saler, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Van Crevilent nu in El Saler

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

02 Maart 2022 | Spanje, El Saler

Hallo Allemaal,

Sinds gisteren staan wij in El Salar, alweer een stukje richting Valencia dus eigenlijk alweer een camping voor de terugreis. Daar denken we nog maar niet teveel bij na want het bevalt ons nog prima.

Afgelopen vrijdag hadden we een excursie naar de plaatsjes Orihuela en Elche.

In Orihuela kregen we door een leuke gids een wandeling door deze stad. Zij is Nederlandse maar woont al 28 jaar in deze stad. We hebben veel van haar gehoord.

Orihuela is niet echt een toeristische stad maar toch zeker de moeite waard als je er in de buurt bent.

Hier woonde ook de bekende dichter Miguel Hernandez. In deze stad is een museum over deze dichter. Hij wordt herinnerd al een martelaar die stierf onder de onderdrukking van het Francoisme (meer kun je vinden op Wikipedia). In de wijk San Isidro zijn ter herinnering aan deze dichter een aantal muurschilderingen gemaakt. Hier gestopt om ons de gelegenheid te geven hier foto's van de maken.

Na de lunch op naar Elche waar we konden genieten van een wijnproeverij.

Een klein familiebedrijf maakt hier heerlijke wijn. De proeverij was erg gezellig. We kregen uiteraard wijn, maar daarbij ook heerlijke hapjes.

Na natuurlijk een aantal flesjes te hebben aangeschaft en de eigenaar blij gemaakt keerden we terug naar de camping.

Toen 2 heerlijke dagen rustig aan. Genieten van de zon, was doen etc.

Fietsen in de omgeving.

Afgelopen vrijdag excursie naar Alicante.

Wat is dit een mooie stad. Wij waren hier nog niet geweest maar we hebben genoten. Eerst een stadswandeling met elkaar en daarna konden we heerlijk apart

de stad verkennen. Genoten van een tapas lunch en daarna lekker langs het strand

gewandeld.

Gisteren aangekomen in El Saler. Vanmorgen gefietst in de omgeving en morgen met elkaar op de fiets naar Valencia.

Jullie horen nog van ons.

Lieve groet van ons.

• 03 Maart 2022 - 09:04

Anneke Van Sitteren:

Ziet er geweldig uit. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. En natuurlijk dat mooie weer!
    Hier eindelijk ook zonnig en droog. We gaan straks een tochtje maken op onze nieuwe fiets..
    Blijf genieten van alle mooie momenten en blijf gezond. Knuffel van ons