Cordoba en Sevilla - Reisverslag uit Santa Elena, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Cordoba en Sevilla - Reisverslag uit Santa Elena, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Cordoba en Sevilla

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

28 Februari 2019 | Spanje, Santa Elena

Hallo Allemaal,

Wij zijn vandaag verder gereisd naar Santa Elena. In La Carlota hebben we prachtige dagen gehad. We hebben een excursie naar
Cordoba gemaakt waar we eerst een spetterende flamenco show hebben gezien.
Daarna hebben we in Medina Azahar een film gezien over een rijke kalief die daar zijn paleis heeft gebouwd, toen geluncht en 's middags
eest vrije tijd en later een rondleiding gehad in de Mezquita. Een imposant gebouw, gebouwd door de Moren. Het steunt op 850 bogen. Later is deze Mosque omgebouwd als Cathedraal. Daarna een wandeling door de joodse buurt van Cordoba, een wirwar van kleine straatjes, met de leukste winkeltjes.Moe maar zeer voldaan weer naar de camping.

Een dag vrij tussendoor om bij te komen want dat hebben deze 65+ers wel nodig.

Dinsdag excursie naar Sevilla. We waren hier al een keer geweest maar ook dit keer keken we weer onze ogen uit. Ook onder leiding van een gids naar het Plaza d'Espanja. Wat is dit toch weer mooi.
Daarna rondleiding door het paleis Alcazar, ook hier weer veel mooie
dingen om te bekijken de versieringen hier zijn beter behouden gebleven dan in het Alhambra.Er zit een tuin van 7 ha. omheen.
Daarna bezichtiging van de Cathedraal van Sevilla. Op het kerkplein waren ze sinaasappels aan het oogsten. De sinaasappelbomen die in openbare ruimtes staan, daarvan worden de sinaasappels verkocht. Ze zijn niet geschikt voor consumptie. Ze maker er vitamine C van en lekkere marmelade.
Hier op eigen gelegenheid geluncht (Sevilla is aanmerkelijk duurder)
En daarna nog vrije tijd. Tijd om een heerlijk ijsje te eten.
Woensdag vrije dag om van het zonnetje te genieten.(zelfs heet)
Vandaag dus aangekomen in Santa Elena. Alweer de 1 na laatste camping zaterdag door richting Madrid.

Lieve groet,
Jaap en Marian

• 28 Februari 2019 - 16:31

Els:

Kan wel lezen dat jullie genieten. Nog heel veel plezier.

Hartelijke groet, Els

• 01 Maart 2019 - 03:49

Ada:

Jullie hebben het prima naar jullie zin. Leuk om zo mee te kunnen genieten. Veel plezier nog en een goede reis.
    Groetjes vanuit een grijs Spaarndam van Hans en Ada

• 03 Maart 2019 - 08:18

Tiny:

Goedemorgen
    Wat een gave reis maken jullie.
    We genieten mee. Sommige plekken zo herkenbaar.
    Fijn dat het weer goed is.
    Hier slaat het weer om. Nat en wind maar ja dat hoort bij deze tijd.
    Geniet van santa Jelena. Tot schrijfs