Crevillent - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Crevillent - Reisverslag uit Crevillent, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Crevillent

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

08 Februari 2019 | Spanje, Crevillent

Afgelopen week was een bewogen week.
Dinsdag kregen wij het bericht dat onze buurman in Spaarndam plotseling is overleden. Dan ben je stil, een hele poos heel stil.
Wij kennen hem nog maar kort maar we hadden altijd leuk contact met hem.
Wij wensen onze lieve buurvrouw heel veel sterkte toe.

Wij waren die dag in Valencia, een prachtige stad. Er is veel te zien en een dag is tekort om daar te zijn. We hebben er met elkaar geluncht,
en dat kost in Spanje ook best veel tijd. Als afsluiting zijn we naar het Faller museum geweest. Hier staan poppen van papier maché die
gebruikt zijn bij de Fallas feesten. er worden meerdere poppen gemaakt en aan het eind van de feesten is er de verkiezing van de
mooiste pop. Alleen deze krijgt een plaats in het museum de rest
wordt vernietigd.

Woensdag waren we vrij. Jaap en ik op de fiets naar Alcossèbre. Eerst maar weer eens een lekkere cortado koffie gedronken. Toen maar even langs de kapper. Jaap geknipt door een lieve dame. Hij ziet er weer patent uit.

En dan hebben we natuurlijk het Jeu de Boule nog niet genoemd.
Dit jaar geen competitie maar meedoen wanneer je wilt. Maar toch....
Iedereen is toch altijd weer present en er zitten echt cracks bij.

Donderdag reisdag van Alcossèbre naar Crevillent. Prachtige rit.
We staan hier op een camping. Er zijn wel zo ongeveer 1.200 plaatsen.
Hij staat niet helemaal vol maar de mensen die hier staan zijn allemaal aan het overwinteren. Er is zelfs een Engelse wijk . En een wagens dat hier staan. Hele villa's.
We hebben vanmiddag een wandeltocht in het natuurpark hier vlakbij gemaakt en morgen op de fiets naar een dorpje hier vlakbij natuurlijk even naar de markt.
Het weer is prima. 's morgens en 's avonds moet je een lange broek en een vest aan maar vanaf 11.00 uur kan dat allemaal uit en is het heerlijk genieten van de zon. Gisteren en vandaag 24 graden.

Zondag naar Motril.

Meer nieuws volgt.