Afsluiting - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

06 Maart 2019 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

Vandaag is het alweer de laatste dag van onze vakantie in de winterzon.
De afgelopen dagen toen we nog in Santa Elena stonden hebben we een excursie gemaakt naar de plaats Uebede. Hier bezochten we een schuil synagoge. De joden die hier vroeger woonden hadden een synagoge onder de gewelven. Alles klein en compact. Tegenwoordig wonen er in deze plaats geen Joden meer. Toen nog een gigantisch
praalgraf bezocht. Zeer overdreven.De man voor wie het graf bedoeld was had een vrouw getrouwd die 40 jaar jonger was. Hij heeft de bouw in gang gezet maar heeft het niet eens af gezien, zijn vrouwtje heeft het af laten bouwen.
Daarna naar Baeze een universiteitsstad in Andalusië. Weer gebouwen bezocht maar je merkt aan iedereen dat we dat een beetje zat waren zo op het eind van de vakantie.
Wel hier heerlijk geluncht en daarna weer in de bus naar een olijvenfabriek, ook hier werd er weer veel verteld maar of het opgenomen is? Wat we wel hebben onthouden is dat er rondom de plaats Jean 68 miljoen olijfbomen staan die elk 100 kilo olijven geven per jaar dat is 5 liter boom. We wisten onderweg niet wat we zagen zoveel olijfbomen. Op alle heuvels staan olijfbomen. Spanje levert 30% van de wereld handel.
Van Santa Elena naar Aranjuez. dit ligt vlak bij Madrid.
Ondertussen ontstaat er in de groep al enige onrust, de finale van het Jeu de Boule nadert. De geoefende spelers zijn inmiddels uit de competitie op 1 na. de kwartfinale gaat tussen 1 vrouw en 3 mannen.
De finale ging uiteindelijk tussen een crack en een amateur. Julie raden het al de amateur heeft gewonnen.
Ook zijn we al druk bezich met de afscheidsavond. Er zijn plannen en ideeën en dat moet dan op de avond 1 geheel worden. De ervaring leert dat dit altijd heel gezellige avonden worden.
Dinsdag naar Madrid. Eerst naar het museum Prado.1 Rembrandt en een aantal schilderijen van van Breughel en Rubens en het bijzondere 3 luik van Jeroen Bosch.
Daarna lunch in een piepklein tapas restaurant. En toen de stad in.
Heel gezellig met al die Ajaxieden. We waren eerst al met de bus langs het stadion van Real Madrid gereden. We hebben nog geprobeerd kaartjes te scoren maar dat ging helaas niet. Toen we als groep door de stad liepen en met z'n allen Ajax, Ajax, riepen hadden we natuurlijk veel bekijks. Op de Plaza Mayor veel Ajaxieden. Alles heel gemoedelijk.
Terug naar de camping en 's avonds in het restaurant de wedstrijd bekeken.

Al met al een heerlijke vakantie. we hebben genoten van alles wat Spanje te bieden heeft en dat was heel wat. Wat is het mooi en groen om deze tijd van het jaar.
Een leuke groep, veel gezelligheid met elkaar en natuurlijk ook heel veel lol.
Donderdag weer huiswaarts, ook weer fijn.

Hartelijke groet,
Jaap en Maian

• 06 Maart 2019 - 12:55

Ada:

Hallo Jaap en Marian,

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en wat een ervaring in Madrid te zijn als Ajax spectaculair heeft gewonnen

• 06 Maart 2019 - 13:58

Els:

Fijn dat jullie genoten hebben. Een goede reis terug en tot volgende week.

• 07 Maart 2019 - 08:22

Anneke:

Wat een speciale ervaring zal dat geweest zijn. Real Madrid verslagen door Ajax en dat in zo'n voetballand. Jullie zullen dan ook extra genoten hebben van de sfeer, zo onderling.
    Fijn dat jullie zo genieten hebben van alle mooie dingen, het weer en de mensen.
    Hier is het stormachtig en vooral nat. Dat wordt een hele overgang!!
    Kom weer veilig thuis!!

• 09 Maart 2019 - 09:12

Carla Alderden:

Hoi Jaap en Marian
    Wat gaat de tijd snel dan jullie zijn dus op de terug weg.
    Doe voorzichtig en het was erg mooi om te lezen wat jullie allemaal gezien hebben.
    Groetjes Carla