Conil de la Frontera - Reisverslag uit La Carlota, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Conil de la Frontera - Reisverslag uit La Carlota, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Conil de la Frontera

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

23 Februari 2019 | Spanje, La Carlota

Lieve allemaal,

Vorige week zaterdag hebben we Ronda achter ons gelaten en zijn we op weg gegaan naar Conil de la Frontera. Een behoorlijk grote camping bij dit plaatstje aan zee. Opvallend veel Engelsen staan hier.
Zij komen rond begin januari en in april gaan ze weer langzaamaan naar huis. Na een rustige zondag en maandag hadden we een diner en daarna een flamenco avond. Wat een expressie hebben de danseressen. Erg vurig allemaal. Dinsdag een excursie naar Gibraltar. Paspoorten mee en de grens met Engeland over. Echt spectaculair was het niet er is een Main Street en je kunt met een busje of met de kabelbaan naar boven om apen te kijken. Om 17.00 uur weer terug naar de camping.
Woensdag hadden we vrije tijd. Het stadje Conil verder verkend en een paar wasjes gedaan en camper schoon gemaakt.

Donderdag weer een excursie. In Jerez de la Frontera naar een paardenshow geweest met Andalusische paarden. Erg mooi. Alleen jammer dat er niet gefilmd mocht worden of foto's gemaakt. Ze waren erg streng en je had niet de moed om een foto te maken.
Toen een heerlijke tapas lunch en daarna sherry proeven in de bodega van Tio Pepe.

Vrijdag hebben we een auto gehuurd en hebben we Cadiz bekeken. We waren al een keer eerder in deze stad geweest maar je ziet een 2e keer toch weer heel ander dingen. Deze stad is de oudste stad van Europa. Er zijn ontelbare kleine straatjes. Sommige heel modern met leuke winkeltjes en andere heel oud.
Terug naar de camping, we moesten om 16.00 uur terug zijn want er waren verjaardagen te vieren. We hebben deze vakantie 5 jarigen en zij trakteerden op een hapje en een drankje.Het was natuurlijk weer erg gezellig en helemaal toen iemand zijn accordeon tevoorschijn had gehaald en ons begeleidde bij allerlei Hollandse meezingers. Succes verzekerd.
Vandaag(zaterdag) van Conil naar La Carlota, dit ligt tussen Sevilla en Cordoba in. Een prachtige rit met opvallend veel nieuwe aanplant van fruit en olijfbomen.
Morgen weer op excursie. Verslag volgt. Het weer laat ons nog steeds niet in de steek. Iedere dag een zonnetje.

Lieve groet,
Jaap en Marian

• 24 Februari 2019 - 07:43

Anda & Jan-Karel:

Hoi Jaap & Marian,

Wat hebben jullie toch een mooi programma.
    Prachtige excursies, die van die Andalusische paarden spreekt mij (Jan-Karel) bijzonder aan.
    Jammer dat je daar geen beelden van mocht maken.

Hier begint het nu ook qua temperatuur wat meer op Spanje te lijken :-) !

Fijne week en geniet ze!

Liefs Anda & Jan-Karel

• 24 Februari 2019 - 14:55

Loes:

Hoi Marian en Jaap,
    Wat leuk om jullie zo te volgen. We genieten ervan.
    Lieve groetjes Jos en Los

• 25 Februari 2019 - 03:44

Tiny:

Goede morgen vakantie hangers.
    Heerlijk zo.n reis verslag.
    En wat genieten jullie.
    De paardenshow ...cadiz...
    De leuke dorpjes. De tapas.. De verjaardagen
    Allemaal fijn om te doen.

Gelukkig dat je de zon ook in Nederland
    Laat schijnen zodat we ook buiten kunnen
    zijn. Fijne reis gewenst door dickentiny