Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Ronda - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Ronda

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

15 Februari 2019 | Spanje, Ronda

Lieve allemaal,

We hebben vorige week zondag Crevillente achter ons gelaten en zijn doorgegaan naar Motril, een camping vlak aan zee. Onderweg kwamen we langs Almeria wat een uitgestrektheid. We zagen allemaal kassen. Niet zoals bij ons van glas maar van plastic. 30.000 hectare kas. Dit gebied heet de moestuin van Europa en bestaat voor 70% uit biologische tuinbouw.
Maandag zijn Jaap en ik met nog een echtpaar met de bus naar Nerja geweest. Een heerlijke dag gehad met elkaar en in Nerja bekende plekjes opgezocht.
Dinsdag met z'n allen naar Granada. Naar het Alhambra, hier waren we al een keer geweest maar we hadden nu een heel goede gids die
heel veel geschiedenis heeft verteld. Het Alhambra is ooit gebouwd door de Moren als hoofdzetel van Spanje. Zij zijn weer verjaagd door de christenen (1492) en daarna is het uitgebreid door Karel V en weer later heeft zijn zoon Filips II besloten dat de hoofdzetel naar Madrid moest omdat dit centraal ligt in Spanje. Het is eeuwen verwaarloosd totdat een Amerikaan een boek over het Alhambra schreef en toen is het jaren later uitgeroepen tot wereld erfgoed.
Na het Alhambra door de Moorse wijk gelopen en daar in een Marokkaans restaurant geluncht. Daarna de wandeling vervolgd en natuurlijk ook vrije tijd gekregen om te shoppen. Voldaan gingen we weer naar de camping.
Woensdag een reisdag naar Ronda.
Donderdag hebben we met een aantal per bus 2 plaatsen bezocht van de beroemde pueblo's blancos, te weten Setenil en Zahara de la Sierra. Dorpjes bezocht en onderweg langs een gigantisch stuwmeer gereden. Wat een natuur. Ongelooflijk we wisten niet dat het hier zo mooi is. Hier veel fruit en olijven.
Vandaag (vrijdag) hebben we op de fiets Ronda verkend, de brug over de kloof gezien en natuurlijk de oudste arena.
Vanmiddag lekker van het zonnetje genoten, jeu de boule was weer aan de beurt en nu ons aan het voorbereiden op ons vertrek zaterdag
naar Conil de la Frontera.
Het weer is nog steeds prima en de groep nog steeds gezellig al met al nog geen reden om naar huis te gaan.

Lieve groet,
Jaap en Marian