Alcossèbre - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Alcossèbre - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Alcossèbre

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

03 Februari 2019 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal,

Inmiddels hebben we Lyon achter ons gelaten en zijn we nu sinds
donderdag in Alcossèbre. We kwamen hier aan met een heerlijk zonnetje en konden lekker even bijkomen van 3 dagen achter elkaar rijden. We staan op een camping aan het strand. Sinds gisteren hebben we hier behoorlijk veel wind. Vannacht was het windkracht 9.

Gisteren (zaterdag) hadden we een excursie naar Bodega Carmelitano in Benicassim.
De likeur die ze hier maken werd vroeger door Monniken in een klooster gemaakt. Nu wordt het in de plaats zelf gemaakt.
Eerst natuurlijk weer een toer door de fabriek en daarna was het proeven geblazen. we kregen allemaal een klein glaasje en daarna
mochten we langs 8 likeurtjes langs om te proeven.

Daarna vrije tijd om te lunchen en zijn we met een aantal wezen eten
Toen naar een sinaasappel plantage. Hier werd het een en ander verteld. De jaren 60- 70- en 80 waren gouden jaren voor de sinaasappelboeren in Spanje maar nu moeten het doen voor 20 à 30 ct per kilo omdat de concurrentie uit het buitenland moordend is.
De eigenaar vertelde vol passie over zijn vak. Nu maken ze veel nieuwe producten die ze proberen aan de man de brengen en wij mochten proeven.

Vandaag en morgen mogen we doen wat we zelf willen en dinsdag weer op toernee naar Valencia.

Groetjes Jaap en Marian