Mooie zonnige dagen. - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Mooie zonnige dagen. - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Mooie zonnige dagen.

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

10 Juni 2012 | Frankrijk, Antibes

Hallo Allemaal,

Hartelijke groeten van ons uit Antibes. We zijn hier
woensdag aangekomen en hadden 5 nachten voor de boeg. Donderdag zijn we op de fiets naar Nice geweest. Heerlijke fietstocht van 20km heen en 20 km terug. In het zonnetje, op het fietspad van Antibes naar Nice. Geweldige ervaring. Dat lukt niet vaak in Nederland in je korte broek op de fiets langs het strand. Eerst aan het strand een lekker kopje koffie gedronken en toen langs het beroemde hotel Negresco verder door. De haven ligt natuurlijk vol met veel moois. De binnenstad is ook erg leuk.
Een marktje en jullie moeder is weer tevreden. Ook de kleine straatjes in de binnenstad zijn vol leven.
Vrijdag naar Antibes. We werden rondgeleid door een Belgische gids. Ook hier natuurlijk een markt en na de rondleiding konden we lekker onze eigen gang gaan. Broodje op het strand opgegeten en verder gefietst via de vuurtoren naar Juan le Pains. Ik moet er wel bij vermelden dat de tocht naar de vuurtoren een behoorlijke klim was en dat er enkelen zonder e-bike zonder afstappen gestaag doorgingen. Beneden in Juan eerst maar eens even een lekker koud biertje gedronken. Zaterdag naar Monaco. Eerst vanaf de camping in de bus en toen vanuit Nice met de boot naar Monaco. Dat is even anders aankomen. Met de auto moet je moeite doen om een behoorlijke parkeerplaats te vinden, maar nu kwamen we zo van de boot in de stad terecht. Een rondleiding van de gids. Zij kwam hier 40 jaar geleden om voor een half jaartje in Monaco te werken, maar werd verliefd op een man uit Monaco en woont er nu. Vlakbij de kathedraal met z'n allen een heerlijke lunch gehad en toen nog lekker rondneuzen. We hebben rond 12.00 uur ook nog het wisselen van de wacht gezien.
Weer leuk om hier te zijn, we waren er al vaker, maar het verveelt niet.
Voor vandaag stond er een rustdag op het programma maar we zijn maar weer op de fiets naar Nice gestapt. Het begon stralend met prachtig mooi weer, maar ineens is het behoorlijk gaan waaien en zijn er wolken aan de hemel. De temperatuur is evengoed nog 26 graden.
Nu weer alles aan de kant maken om morgen via de route Napoleon naar Sisteron te gaan.

We houden jullie op de hoogte.

Lieve groetjes,
Jaap en Marian

• 10 Juni 2012 - 15:22

Anouk:

Ziet er goed uit!

• 10 Juni 2012 - 16:29

Henk En Gerda:

Wat een zongebruinde mensen!! Het ziet er allemaal heel goed, gezond en gezellig uit. Om jaloers op te worden.
    Nog veel vakantieplezier!!

• 11 Juni 2012 - 07:15

Ruud En Anneke:

Blijf daar maar lekker het is daar beter weer dan in Nederland.
    Zondag redelijk weer voor in de tuin te werken.
    Maandag kans op regen en onweer 17 graden dinsdag het zelfde.
    Nu geniet er maar van,en leuke ritjes op de fiets.
    Nu tot horens.
    Ruud en Anneke.