Sur le pont d'Avignon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Sur le pont d'Avignon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Sur le pont d'Avignon

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

03 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo Allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in St. Aygulf.
We hadden vandaag niet zo heel veel km's te rijden. Maar goed, we waren gebleven in Avignon. We hebben hier een een rondleiding gehad door een Belgische gids die ons alles over de geschiedenis van Avignon heeft verteld na een koffiepauze hebben we Palais du Pape bezichtigd. 's Avonds een heerlijk diner in een restaurant aan het water. Lekker de hele avond buiten gezeten.
Donderdag 31 mei naar Hyeres-les-Palmiers.
Een pittige tocht van 217 km over de RN 554. Bergje op bergje af. Onze Volvo en de CHAUFFEUR had er niet zo heel veel last van en vooral de chauffeur genoot.
De volgende dag een fietstocht van 40 km in de omgeving van Hyeres. Mooie tocht langs de zoutpannen die daar tot 1995 in bedrijf waren. In het plaatsje Giens gegeten en toen bergafwaarts naar beneden.
Zaterdag een excursie naar het eiland Porquerolles. Vanaf het vaste land 20 minuten varen. Hier lekker gewandeld en aan het strand gegeten. Marian had mossels in roquefort, erg lekker. Met de boot weer terug.'s avond met z'n allen naar het restaurant gewandeld waar we werden ontvangen met een heerlijk aperatie en daar na een koud en warm buffet.
Vandaag dus in Aygulf. Voor ons een beetje bekend terrein, we waren hier twee jaar geleden ook al en het is erg leuk om alles weer te zien.
Hoe het hier verder verloopt gaan jullie binnenkort van ons horen.

Lieve groetjes,
Jaap en Marian