Op Krk - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Op Krk - Reisverslag uit Duga Resa, Kroatië van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Op Krk

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

13 Juni 2013 | Kroatië, Duga Resa

Vorige week vrijdag zijn we op het eiland Krk aangekomen en het beviel hier gelijk
Zo goed dat we ons hebben voorgenomen hier een paar dagen te blijven. Een leuke camping met een lekker zwembad waar we lekker konden relaxen. We hebben hier dan ook niet zoveel gedaan, af en toe een dorpje bezocht, op het strand gezeten en bij een wijngaard geweest. Vandaag hebben we een boottocht gemaakt vanaf het eiland naar het plaatsje Rab op een ander eiland en weer een eiland verder het eiland Pag.
Rab was gewoon leuk om door te wandelen. Leuk dorpje wat in vroeger tijden bezocht is door Edward VIII en zijn vrouw Wallis Simpson. Was waarschijnlijk de moeite van een gedenksteen waard. Toen naar het eiland Pag. Wereld beroemd is de kaas ca 1 kg bij de boer 310 kuna (ca. 40,00 euro!)….. andere keer maar. Maar we konden mee met een wandeling naar een berg waar olijfbomen op stonden. Bijzondere olijfbomen, ( Olea Oleaster) ze staan alleen in dit deel van Kroatië, in Griekenland en in Israel. Ze zijn nu beschermd, er staan op het eiland Pag 80.000 stuks van deze en de oudsten zijn 1500 jaar oud. Ze zijn 5 tot 8 meter hoog en de wortels zitten tot 3 meter diep in de grond. (steen) Ja, hier wel een flesje gekocht.
Daarna weer terug naar de boot heerlijk 2 uur op het dek in de zon even de ogen dicht en huiswaarts. We gaan nu opruimen en alles klaarmaken en verder naar Istrië. We hopen daar tot maandag te blijven en zien daar dan wel weer waar we naar toe gaan.
Nog een leuk detail. We zitten best wel een beetje strategisch op de camping en we
Zien veel mensen voorbij gaan. Tegen 17.30 zie je de gepensioneerden met hun laptop richting het wifi punt gaan. De 1 kijkt vrolijk als hij terugkomt, de ander denkt: moet ik misschien toch mijn boot verkopen?
Het zit er op in Krk, we gaan vast wat inpakken en na een slaapje weer een stukje verder.

Groeten,
Jaap & Marian

• 19 Juni 2013 - 19:30

Dickentiny:

Hoi, ik heb een berichtje ge,mist vandaag donderdag lees ik er 2
    Nou jullie maken een mooie reis en genieten ervan. lekker dat jullie nu ook kunnen zwemmen.
    hier gaat alles z,n gangetje hebben lekker weer gehad, morgen donderdag iets kouder.
    Jaja we mogen wel 4 DAGEN mooi warm weer hebben, gr dick en tiny