Van Tordesillas naar Aldeanueva de la Vera - Reisverslag uit Aldeanueva de la Vera, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Van Tordesillas naar Aldeanueva de la Vera - Reisverslag uit Aldeanueva de la Vera, Spanje van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Van Tordesillas naar Aldeanueva de la Vera

Door: Jaap en Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

03 September 2017 | Spanje, Aldeanueva de la Vera

Hallo Allemaal,

Zo we hebben weer een aantal inspannende dagen achter de rug.
Afgelopen vrijdag zijn we met de bus naar Valladolid gereden. Begeleid door een Nederlandse gids. Zij heeft ons door de stand rondgeleid en veel verteld. We hebben het oude Koninklijk Paleis bezocht. Ook hier weer veel geschiedenis over Karel de V.
Toen een lunch in een hotel in de buurt van het imposante kasteel
Medina de Campo. Na de lunch hebben we het kasteel bezocht en ook weer veel gehoord.
Zaterdag hadden we vrij toto 15.30 wat heerlijk, lekker uitslapen,
wassen etc. Om 15.30 vanaf de camping gewandeld naar het Santa Clara-klooster in Tordesillas en daarna een wijnproeverij.
3 Zusjes in de stad runnen daar een Bodega, klein winkeltje aan de winkelstraat en daaronder allemaal kelders voor de opslag van de geoogste wijn. Het deed ons weer denken aan de wijnreis van 2 jaar geleden. Er werden bij de proeverij heerlijke hapjes geserveerd. Dus de avondmaaltijd konden we ook weer overslaan. Leuk stadje Tordesillas. Hier hebben ze in de plaatselijke feestweek natuurlijk ook een stier ie door de straten wordt opgejaagd. Sinds een besluit van 3 jaar geleden, mogen ze deze stier daarna niet meer doden. Goed besluit denk ik, maar overal zie je weer spandoeken hangen in de stad tegen dit besluit. 's lands wijs, 's lands eer.
Nu gaan we naar Aldeanueva de la Vera. Een lange rit van ca. 4 uur.
Zal best wel weer mooi zijn.

Hartelijke groet van ons.
P.S. het is hier 30 graden.

• 03 September 2017 - 18:02

Ineke:

zo, lekker heet . Is het wel uit te houden? Wat een leuke dingen maken jullie mee. Veel plezier in het volgende plaatsje. Dit klinkt afwisselende dan elke dag wijn proeven toch?
    Geniet ervan,
    liefs van Ineke

• 04 September 2017 - 09:58

Anneke:

Fijn Marian dat je mijn e-mailadres hebt veranderd. Kan ik ook mee genieten
    van jullie reisverslag.
    Fijne dag Anneke.

• 05 September 2017 - 15:04

Carla Alderden:

Hoi Jaap en Marian
    Lekker warm zeg daar bij jullie.
    Heerlijk genieten.
    Zo dus jullie hadden zaterdag een vrije dag grappig zal best vermoeiend zijn zo met hele dag optrekken met die hele groep.
    Zo leer je weer een hele boel mensen kennen.
    Nou nog veel plezier.
    Groetjes Carla