L'ile Rousse - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu L'ile Rousse - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

L'ile Rousse

Door: Marian en Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

02 Juni 2014 | Frankrijk, Corsica

Vorige week donderdag zijn we in de plaats L’ile Rousse aangekomen.
Een camping met uitzicht op zee met de naam “Les Oliviers”.
We hebben ons hier geïnstalleerd en hebben ’s avonds genoten van heerlijke
kaasfondue die we onderweg hadden gekocht.
Vrijdag het stadje verkend per fiets, natuurlijk een markt met allemaal
lokale producten, groentes, kaas, harde worsten enz.
Daarna kopje koffie gedronken op het pleintje. Kunnen nog steeds niet wennen aan de koffie in Frankrijk. s Avonds in een leuk tentje gegeten
En gesproken met mensen die uit Haarlem kwamen. De wereld blijft klein.
Ik ben een boek aan het lezen, het heet “ Een Corsicaans avontuur”. Dit speelt zich toch
ook voornamelijk af in de omgeving van Calvi. Dus heel veel kwam bekend voor.
Dus wij naar Calvi, met de strandtrein. Allemaal haltes bij verschillende dorpen of campings. In Calvi citadel bezocht en later mosselen gegeten.(Marian).
Ook nog een mooie rondrit gemaakt waar we ook veel plaatsen tegenkwamen die in
het boek worden genoemd. En natuurlijk een prachtige rit wat betreft de natuur.
Zondag lekker een dagje aan het strand doorgebracht. Je verwacht dat het in het weekend heel erg druk is, maar niets is minder waar. Het was gewoon rustig.
Vandaag naar het plaatsje Porto geweest, en weer ben je onderweg stil van de natuur.
Wat mooi maar ook grillig en de bergen zo hoog op zo’n klein eiland.
We hadden in het boekje van Corsica wel gelezen dat je hier niet gek op moet kijken als
er onderweg geiten, schapen, koeien en ook varkens op de weg lopen. Wij dachten: ja, ja.
Nou echt wel hoor. Je kwam de bocht om en daar stonden er zo maar weer een paar.
Nu moe maar voldaan aan een bakkie koffie thuis altijd nog het beste.
Als het goed is gaan we morgen een medecursiste van mij van Franse les ontmoeten, zij is hier ook met haar man en we gaan morgen afspreken.
Wel, dit is het weer voor nu, we houden jullie op de hoogte.
Geniet van de mooie foto’s als ze mee gaan via internet.

Liefs van Jaap en Marian

• 04 Juni 2014 - 16:06

Anneke:

Jeetje wat mooi! dat is wel genieten zeg. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie, wat een natuur.
    En zo te zien ook steeds lekker weer. Hier regent het vandaag en morgen waarschijnlijk ook. Vanaf vrijdag wordt het beter en het Pinksterweekeinde zelfs 28-30 graden.
    Geniet nog even lekker van jullie vrijheid en van elkaar. Voor je het weet zit je weer in de sleur van alle dag.
    groetjes, anneke