Ghisonaccia - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu Ghisonaccia - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Jaap en Marian Staaveren - WaarBenJij.nu

Ghisonaccia

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Marian

27 Mei 2014 | Frankrijk, Corsica

Beste Allemaal,

Even een laatste update voordat we morgen naar Ille Rousse gaan. Gisteren hebben we een prachtige rit gemaakt en onderweg gewandeld. We hebben een stukje van de hier bekende Mare Mare
gelopen (oost west dwars over Corsica). De dochter van onze buurman op de camping heeft deze gelopen in 8 dagen, met volle bepakking. Tentje enz. het is een moeilijk begaanbaar pad met veel keien. We hebben over kleine weggetjes gereden, waar we blij waren dat we niemand tegenkwamen,zo smal. Aan het eind van de weg in een dorpje uitgestapt en van het uitzicht genoten en wat denk je: komt er een grote trekker oplegger aan die over dezelfde weg als wij gereden hadden. Hij moest een wals ophalen in het dorp. Kunststukje hoor van deze chauffeur.
Op de camping hier zagen mensen een schildpad lopen. Hij groef een gat en legde daar 15 eieren in en maakte het weer netjes dicht. Het duurt 90 dagen voordat ze uitkomen dus dat gaan we niet zien.
Morgen weer verder.

Lieve groetjes,
Jaap en Marian

• 27 Mei 2014 - 19:52

Ineke:

hi Jaap en Mar,
    wat een mooie dingen maken jullie mee op Corsica . Het zijn indrukwekkende fotos van een prachtig eiland. De beelden komen langzaam weer terug, het moet toch wel meer dan 25 jaar geleden zijn dat ik er geweest ben. Spannend ritje ook, maar dat is wel waar Jaap van geniet toch! Wat kun je met wandelen toch genieten van de natuur, als je er zo dicht op zit. Wellicht ook een wandelweek in Andalusië binnenkort...? Geniet, liefs van Ineke

• 28 Mei 2014 - 10:43

Anouk:

Wat een mooie plaatjes!
    Wellicht over een paar jaar ook maar eens naartoe.

• 29 Mei 2014 - 09:02

Tiny:

hoi, beide,
    Super mooie foto,s
    Auto rijden wat spannend
    a.s. Zondag, Gaan wij met vliegtuig naar spanje.maar neem me tablet mee
    Zo dat ik nog kan genieten van jullie spannende reis